piatok 20. júla 2012

Výroba paraboly priemeru 2m.

Anténna výbava na 23 cm v našom rádioklube pozostávala zo štvorčaťa antén F9FT.Tieto antény, aj keď sú stále dobré, ale je s nimi dosť zlá manipulácia pri prenášaní, pri montáži a nehovoriac o tom, že nikdy sme nezmerali ani spliter, ktorý používame na rozbočenie signálu. A keďže sme už starší ľudia a stále lenivší a pohodlnejší, tak sme väčšinou nosili na závod iba jednu anténu. Keď si pozrieme výsledkové listiny závodov na 23 cm zistíme, že už len málo staníc používa takúto zostavu. Preto aj my sme sa rozhodli postaviť parabolu.
Všetci vieme, že najlepšie nápady vznikajú na WC, tak aj konštrukčné riešenie tejto paraboly vznikalo takto. Niekoľko návštev tohoto zariadenia a mal som predstavu ako to realizovať. Priemer paraboly sme zvolili 2 metre, aby prešla cez zárubňu dverí. Akýsi material na kostru paraboly som mal dlhé roky v garáži tak už nebolo kam cúvnuť.Pustil som sa do stavby....


Asi by som tú parabolu staval aj dlhšie, ale poznámky mojej manželky, že "kedy tá opacha zmizne z terasy", zraňovala moje najhlbšie rádioamatérske city a tak som montáž urýchľoval ako sa dalo. 



Ja OM3BY som vyrobil parabolu, Jozef OM4AQ vyrobil ožarovač podľa OM6AA a Vlado OM3CLS
vyrobil PA cca 150W.Dúfam, že sa nám podarí na našom QTH nadviazať veľa QSO a že nám to bude prinášať ešte dlho radosť.

Rozmery paraboly sú:priemer - 2 metre
                                 F/D - 0,48
                                 hĺbka - 26 cm

Použitý material:Al jackl 14x14x1 mm asi 24 metrov
                         stred je kruh z Al priemer 30 cm hrúbky 2mm
                         zadný kruh je texgumoid 8mm hrúbky
                         výstuže sú z Al plechu 1,5mm
                         sito je Fe Zn s okami 5x5 mm
                         cca 250 nitov 4 mm
                         48 ks skrutiek M4x25 mm
                         




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.