streda 10. októbra 2012

IARU UHF Contest 2012

Tohto kontestu sme sa rozhodli zúčastniť, aj keď ho obvykle pre počasie nechodíme. Sledovali sme počasie a malo byť pekne, hoci so zmenou k horšiemu v priebehu nedele poobede. Tak sme si povedali, že to riskneme.

Transvertor DB6NT na 23cm obvykle používame s FT847, ale tentokrát sme sa rozhodli že FT pôjde na 70cm a k transvertoru prispôsobím staručkú TR-9000. Celý týždeň som nemal čas a tak som si v sobotu privstal, že to urobím. Mala to byť brnkačka. Zhotovil som káble ku interfejsu k PC. Pri manipulácii sa mi podarilo spojiť PTT vstup na +12V a voľačo v ňom zadymilo. Časovo som nebol schopný to opraviť a tak po telefonickom dohovore s Vladom OM3BY sme sa rozhodli ísť iba pásmo 70cm. Ďalšie pásmo 3cm nebolo isté, lebo Vlado OM3CLS bol odcestovaný na východe a nevedel kedy sa vráti. Našťastie mu stačilo pár hodín spánku a nakoniec išiel.

Vyrazili sme teda dvoma autami v zostave OM3CLS, OM3BY, OM4AA a ja OM4AQ. Bolo krásne slnečno a na kótu vo výške cez 1000 m v JN99EH sme sa dostali bez problémov. Za hodinku sme mali na 14m stožiari dvojča 21el. F9FT na 70cm a na streche unimobunky parabolku na 3cm. Po zapojení setov zostávala ešte hodina do začiatku závodu. Mali sme v pláne urobiť dieru do steny a zapojiť dymovod. Keby sa ochladilo, tak si zakúrime v piecke. Pustili sme sa do toho hneď a hneď sme to aj vyskúšali. Medzitým sa zdvihol dosť silný vietor, čo spôsobovalo vyrážanie dymu do priestoru bunky. Chce to úpravu dymovodu, na čo ale nemáme materiál. Zmierujeme sa s tým, že v noci budeme mrznúť. Museli sme siahnúť po inom systéme vykurovania, čo sa ukázalo ako výborný nápad. Ako palivo poslúžil destilát od nemenovaného výrobcu z W. 


Miško OM4AA do tmy ešte stihol natiahnúľ LW na KV pásma a zinštalovať svoje QRP zariadenie. Skúsili sme si to všetci a skonštatovali, že KV pásma v tomto zabudnutom kraji chodia akosi ináč - lepšie ako z Považskej Bystrice. Žeby absencia sídliska a 22kV vedenia?






Na 70cm sme urobili povinné prvé spojenie s OM6A. Najdlhšie spojenie bolo s LZ9X 933km a TM2W 842km. Celkom 152 QSO a 31k bodov. Nízky počet spôsobilo testovanie nového kúrenia, následkom čoho nastala v denníku 10 hodinová pauza.


Pásmo 3cm dopadlo ešte horšie. RS nešli a Vladko OM3CLS bol dosť skleslý. Nakoniec strhol slúchadlá z uší a zdemontoval parabolu. Urobil do 10 QSO a vraj sa niet čím chváliť.





Povinná návšteva okolitých porastov okolo polnoci nám naskytla nádherný výhľad na oblohu obsypanú hviezdami a bolo neskutočne teplo. Keďže už nebolo čo spaľovať, pobrali sme sa spať. Ráno sa nikomu nechcelo zo spacáku. Vyliezol som prvý okolo siedmej a otvoril dvere na bunke a že si pretiahnem kosti na priedomku. Ihneď som ich však musel zavrieť a zacúvať do bunky, pretože som bol v okamžiku mokrý. Vonku bolo vidno na 5m a boli sme v oblakoch. Ako vždy, predpoveď nevyšla. Vzduchom lietali miliardy drobných kvapiek v pomerne silnom vetre. Bolo jasné, že spojení sa už moc nanarobí a svoju energiu musíme vložiť do evakuácie. Už sme totiž zažili vyťahovanie áut z kaluží na lesnej príjazdovej ceste. Keď sa dážď zmenil na prívaly, tak sme vystihli chvíľku okolo obeda bez prívalov  na zdemontovanie 70cm dvojčaťa, rýchle naloženie a ešte rýchlejší odchod. Našťastie v lete Rado OM6KW a Lukáš OM6CY mákli na príjazdovej ceste a najväčšie jamy zasypali kamením a svahy spevnili guľatinou, takže to nebolo až také hrozné a na asfalt sme sa dostali za 2 minúty. Cesta domov prebiehala za neuveriteľných prívalov dažďa. Manželka sa trochu prekvapila môjmu skorému príchodu domov okolo 14-tej hodiny, ale nakoniec bola rada že ma má doma. Neprezraďte to na mňa, ale ja ešte viac. Dopočutia v A1/MMC.

1 komentár:

  1. Vytvoril som fotogaleriu:
    https://plus.google.com/photos/107079439790617594437/albums/5798337043039468961

    Je tam dobre vidiet ten rozdiel pocasia :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.